donderdag 16 juni 2011

Smockjurk voor de pop

Geïnspireerd door het Sancho forum, wilde ik ook wel eens een smockjurk maken, met elastiek op het spoeltje.
Eerst een stukje katoen gepakt, om te proberen, maar wat ik ook deed op mijn Necchi, na 2 steken zat de draad vast bij de spoel.
Gelukkig een aantal weken geleden een oud Pfaffje op de kop getikt, voor het zwaardere werk en als 2e machine voor het doorstikken, en dan moest deze er aan geloven.
Eerst langzaam naaien, was het advies op het filmpje van Martha, maar ja met deze kan ik(nog) niet zo langzaam naaien, maar het ging heel goed! Dus op vol gas! En het ging nog steeds goed.
Dus de echt stof gepakt en gesmockt, en in elkaar gezet.
Achteraf gezien had het smockwerk wel korter op elkaar gekund, maar ach ik vind het best geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen